/* to top */#toTop { width:100px;background:none;border:0px solid #ccc;text-align:center;padding:5px;position:fixed;bottom:10px;right:10px;cursor:pointer;color:#666;text-decoration:none; } -->
S | H | A | S | R | E
Selamat Datang Ke PEARL oF THE BLoG :) . Sila Tinggalkan Jejak Anda Di Shoutbox . TERIMA KASIH !

Semakin Kuat Bila Diuji

       
          Apa yang kita ada bukan bermakna kita memiliki segala - galanya . Kita ada wang , kedudukan dan kuasa tetapi itu semuanya adalah harta dunia . Rasa puas melihat semuanya di depan mata , tetapi adakah itu juga membuatkan jiwa dan hati kita tenang dan puas .

          Sudah tentu tidak . Jiwa kita masih rasa kosong dan gundah gulana . Tidak pasti apa dan kenapa kita jadi begitu . Melaluinya hari demi hari tetapi tetap tidak ketemu yang dicari bagi mengisi kekosongan jiwa .

         Kita terlupa apa yang dicari itu sebenarnya sudah ada sejak sekian lama , cuma entah kenapa kita terlupa tentangnya dan tidak sedar ia sudah wujud sejak roh ditiupkan ketika kita berada dalam rahim ibu .

          Itulah keimanan namanya . Sekiranya sudah ditemui , ia harus dibajai dengan rasa tawadduk dan jangan sesekali leka memperbaharui dan menyemainya setiap hari . Iman ibarat bunga , perlu disiram setiap hari dan sesekali dibaja agar sentiasa mekar dan hidup subur .

          Walaupun sehari tidak disiram , ia akan layu dan lama kelamaan mati walaupun ada cahaya matahari . Umpamakna diri kita air dan baja . Jika kita tidak solat , puasa atau melakukan amal ibadat yang lain , mana mungkin iman itu akan bertambah dan meningkat .


   
at 1:09 PM

No comments:

Post a Comment

Sila tinGGalkan jejak anda di sini .
TERIMA KASIH !

Newer Post Older Post Home
Subscribe to: Post Comments (Atom)
SHASRE Dumper !
About Me !
My Photo
nuramalinaaliah
" No man , no try , be a woman , with no CRY "
View my complete profile
SHASRE Story !

Blog Archive

  • ▼  2011 (40)
    • ▼  Dec (3)
      • TerSalah UPGRADE blog ni . Semua jadi kacau . Hila...
      • Hi semua ! Salam 1 Malaysia . :D (urmm ..) penah ...
      • Tell Me Goodbye [ost IRIS]
    • ►  Nov (4)
      • Cinta hadir kerana perkenalan , Bersemi kerana p...
      • Rasulullah bersabda bermaksud : " Tiada sesuatu ...
      • Hidup kita macam kanvas putih .Terpulang pada ki...
      • What Is a Friend ? A friend is sOmeOne whO yOu...
    • ►  Sep (1)
      • AYAM PERCIK SYAWAL :)
    • ►  Aug (7)
      • Kehadiran Yang Dinanti ...
      • mOod :: SEDIH + GERAM !
      • Geramji nya aku !!!!!!!! (hHhhaaaa..)
      • Semakin Kuat Bila Diuji
      • NISKALA !
      • PERFECTION ( Too Perfect ) by SUJU M !
      • Selamat Hari Tua YUE !
    • ►  Jul (1)
      • tHe best tHing abOut it is .....
    • ►  May (9)
      • annyeong sayeo !
      • Phujaan Hathi Shayer :)
      • OMG !aq ske sgt5 tgk intRo SUJU niH !!hee chul , k...
      • DUHAI SAHABATKU
      • BlacQuote Test !
      • TAWARAN KEMASUKAN KE TINGKATAN ENAM BAWAH 2011
      • ♡;adeakukesahkee!!!!!!♡: poneng!!!!!!
      • impOrtant thinGs !
      • epY bOrndaY abG yIn ! Yg ke 13...thn niH bedaY awk...
    • ►  Apr (5)
      • Darmawisata batu hiTam plaGe
      • SHINee APPA !! (Yoogeun)
      • WANTED !!
      • luv disHh sOng damn mucHh !
      • RNDU LAK ZMN2 SKULA !
    • ►  Feb (6)
      • billiOnaire ft. Travie McCoy
      • the ballad of mOna lisa
      • juliette_SHINee
      • heartbeat_2pm
      • ring ding dong_SHINee
      • reply_SHINee
    • ►  Jan (4)
      • Pengorbanan Seorang Ibu..
      • turn it up_TOP
      • Digital Bounce_se7en (ft. TOP)
      • buka hatimu_armada band
  • ►  2010 (2)
    • ►  Dec (2)
      • beautiful hangover_bigbang
      • momo_fahrenheit(ost ToGetHer)
L|O|V|E !
Another Web !
Chit vs Chat !

ShoutMix chat widget
Total PageViews !

2,015

Popular Posts

  • luv disHh sOng damn mucHh !
    y ? aq ske lgu ni thap gaban ... aq pn x tau ... ble tlinga aq dgr j rntak mzik dY ,, trus aq cm t'kne badi pOntianak :) :) :) arap2 k...
  • Digital Bounce_se7en (ft. TOP)
    Intro - Reset Let me see y’all get down Let me see y’all get down Let me see y’all get down (y’all ready for this?) Something y’all ai...
  • annyeong sayeo !
    gud bye lOve ! kui3.. :) :) gOood bye ! ary ni 15 mei 2011 , aq nk pg ke PLKN di merang , setiu.. tgu aq blik yep kwn2..
  • momo_fahrenheit(ost ToGetHer)
    Jiro Zhe shi yi ge mei you da an de wen ti Wo gan jue wo bian le oh shei rang wo bian le Chun Yuan ben zhe shi yi ge mei you da an de wen...
  • the ballad of mOna lisa
    She paints her fingers with a close precision   He starts to notice empty bottles of gin   And takes a moment to assess the sin   She...
  • reply_SHINee
    [JongHyun] Noona neomu yeppeoseo Namjadeuri gaman an dwo Heundeulrineun geunyeoye mam Sashil algo isseo [Onew] Geunyeoaegae sara...
  • NISKALA !
    Apa tu ? Menurut kamus GOOGLE ,  NISKALA ni bermaksud  tidak berwujud ... So kOrang dengar laa eKk lagu tidak berwujud ni dendangan (ceH...
  • DUHAI SAHABATKU
    Bnd niH dri kwn aq satu skuLl ... Special fOr u ASMAT ! Jika aku terlalu gembira , Sedarkanlah aku dengan AMARAN - AMARAN ALLAH ... Jika...
  • (no title)
    epY bOrndaY abG yIn ! Yg ke 13... thn niH bedaY awk special neH.. smbut kt BENTONG g..lam air pulOk.. mmg besHh r... moga2 cpt2 besOw.....
  • AYAM PERCIK SYAWAL :)
    Resepi istimewa ini datangnya dari Hotel Coronade, Kuala Lumpur. Bagi yang nak menyajikan tetamu yang datang ke rumah kOrang musim Syawal, ...

My Blog List

  • My Life ♥ My Story
    5 Tips Bagaimana Menjaga Fikiran Positif Setiap Hari - Assalammualaikum. Macam mana nak kekalkan fikiran positif yang anda dah bina. Berikut adalah 5 tips bagaimana untuk menjaga fikiran positif,untuk di amal...
    8 years ago
 My Fans !


[tutor]
S | H | A | S | R | E sdn.bhd.. Powered by Blogger.